Info linija 011/23-93-490 Besplatna dostava (min. 2000 rsd)

Prolećna depresija

Većina nas se svakoga proleća susreće sa istim problemom.

Nervozni smo, mrzovoljni, teško ustajemo ujutru. Govorimo kako smo na ivici snage, nemamo ni volje ni energije za bilo šta. Razmišljamo o nekim stvarima iz prošlosti koje su nas ranije povređivale i na taj način jos više remetimo svoje raspoloženje.

Tragamo najpre za prirodnim rešenjem, a u najgorem slučaju posežemo i za lekovima.

S obzirom da radim u apoteci, ovih dana mi pacijenti dosta traže neke prirodne sedative, antidepresive, raspituju se za imena sedativa - u praksi poznatija kao sredstva za opuštanje, za imena antidepresiva - poznatijih kao lekovi za poboljšanje raspoloženja.

Prolećna depresija

Postavlja se pitanje šta mi kao farmaceuti - kao poslednje stručne osobe u lancu koje dele pacijenta od leka, možemo u ovom slučaju da uradimo. Kako da pomognemo, a da pri tom smanjimo zloupotrebu lekova i njihovo bezrazložno korišćenje. Nudi nam se jako jednostavno, a pri tom efikasno rešenje.


Evo nekoliko jednostavnih saveta. :)

Vreme je lepo, prema tome iskoristite ga. Ne zatvarajte se u kuće, stanove, ne zatvarajte se u sebe.
Biti u zatvorenom prostoru je pravo gubljenje vremena. Sunce sem što ce vam popraviti raspoloženje, uticaće i na vašu kožu. U koži će se stvoriti dovoljno vitamina D koji je neophodan za zdravlje našeg koštanog sistema.
Bitna stvar! Kada izlazite na sunce u podnevnim časovima, obavezno koristite zaštitnu kremu, ponesite u šetnju šešir širokog oboda, naočare, flašicu vode - bez ukusa (imaju sada “moderne” vode sa ukusima voća, nisu vam potrebne), zašto da unosite dodatne boje, arome i aditive, šećere - čista voda je najbolji eliksir u životu.
Krećite se, šetajte, pa šta iako nemate društvo - ceo svet je vaš i ponekada baš ta šetnja “sa samim” sobom je lek za dušu, obucite se lagano (više tanjih odevnih predmeta) kako bi ste mogli, ako vam bude vruće da nešto od toga skinete, a kasnije vam se može opet naći pri ruci.
Izbegavajte uznemirujuće vesti i štampu poput pojedinih novina koje plasiraju samo tragedije, a ne pišu da je zivot lep onoliko koliko mi to želimo! Kada ste kod kuće, jedite više svežeg voća i povrća, može i bareno povrće, laganiji obroci. Ako ste u gradu, banana je pravo rešenje - hrana za mozak.
Izbegavajte pekare, kioske brze hrane, kupite neku gotovu salatu, nemojte dodavati so dodatno i sirce - opterećujete bubrege, a nema potrebe za tim.
Smanjite unos prostih šećera (čokolade, praline, razni dezerti), oni trenutno podižu nivo šećera u krvi i trenutno utiču na poboljšanje raspoloženja, a nakon toga sledi drastican pad šećera, a samim tim i promena raspoloženja. Zato bolje grickajte sušeno voće - šljive, urme, orahe, bademe, suvo grožđe. 


Spavajte dovoljno. Ta reč “dovoljno” je individualna za svakoga. Zavisi od starosti, od pola, stanja našega organizma, od genetike. Planirajte odlazak u krevet najkasnije oko 23h , znači bitno je pre ponoći. To je period kada se luče hormoni, jako bitni za organizam. Kada odete u krevet ugasite svetlo, TV uređaj, opustite se . Zaboravite na telefon i korišćenje društvenih mreža. Plavo svetlo koje emituje ekran telefona ili bilo kog električnog uređaja, utiče preko struktura našega oka na lučenje hormona melatonina. Melatonin je hormon koji se normalno stvara i luči u našem organizmu i reguliše spavanje.


Šta još možete da uradite?

Počnite da unosite više magnezijuma, cinka i vitamina C u vaš organizam.

Magnezijum će vam relaksirati mišiće, otkloniti napetost, relaksira sve mišiće, uključujući i srčani. Ako imate problem sa spavanjem, pijte ga uveče, pola sata pre spavanja. Postoji u obliku šumećih tableta, “obicnih” tableta, u direkt obliku. Ako imate problem sa zelucem, gorušicom i lošim varenjem, izbegavajte šumeci oblik, koristite tablete, kapsule ili jos bolje direkt oblik. Popularni magnezijum direkt koji može biti različitih ukusa i može imati različitu dozu magnezijuma, primenjuje se sipanjem praskastog sadržaja kesice direktno u usta, bez ili sa vodom. Magnezijum se resorbuje preko sluzokoze usta - brza, bolja i potpunija resorpcija.

Cink ce vam ojacati imunitet i dokazano sprečiti i smanjiti dužinu trajanja prehlade. Postoji u obliku šumećih tableta, tableta, kapsula ili kao direkt oblik u kombinaciji sa vitaminom C.

Vitamin C u dozi od 500-1000 mg deluje okrepljujuce. Pušači mogu unositi i veće doze. Veće doze mogu, ali i ne moraju dovesti do dijareje, mada je to individualno i zavisi od osobe do osobe. 

Unosite karotene - u prevodu narandžasto jestivo voće i povrće, npr šargarepa - karoteni su bitni za zdravlje kože i za ishranu struktura oka.


I za kraj! 

Ne koristite bezpotrebno lekove, ako je nesto prirodno i biljno ne znači i da je bezbedno. Sve ima svoje prednosti, ali nažalost i veliki broj nedostataka.

Šta god da vam treba - svratite u obližnju apoteku i posavetujte se. Farmaceut je poslednja osoba u lancu koja vas moze sprečiti da primenite nesto što vam nije potrebno ili što je štetno za vas.

Nadam se da sam vam bar malo olakšala. Do skorog pisanja.


Pozdrav,

Vaša Danijela


Iz iste kategorije:

Reorganizacija nesesera – u korak sa beauty trendovima 2017.

Reorganizacija nesesera – u korak sa beauty trendovima 2017.

Proleće donosi lepo raspoloženje, više pozitivne energije, lakšu garderobu. Da biste i ove sezone išli u korak sa modom pročitajte koji su trendovi popularni kada je su pitanju šminka i frizura. Prilagodite ih svom stilu, ili usvojite ono što Vam se najviše sviđa.Proleće je idealno vreme da reorganizujete svoj neseser! Za...

Pročitajte više
Do čega dovodi nedostatak kalcijuma?

Do čega dovodi nedostatak kalcijuma?

Zašto je kalcijum toliko važan znamo svi, ali unošenje ovog minerala putem mleka i mleka i mlečnih proizvoda nije uvek jedino rešenje. Da li ste znali da susam sadrži čak sedam puta više kalcijuma u odnosu na mleko? Samo 100g smokava zadovoljava oko 35% dnevne potrebe za kalcijumom. Leblebije su takođe bogate ovim mineralom, ali i magn...

Pročitajte više